متغیرها
متغیرها محفظه هایی برای ذخیره مقادیر داده ها هستند.
ساخت متغیر
پایتون هیچ فرمانی برای تعریف متغیر ندارد.
یک متغیر در لحظه ای ایجاد می شود که برای اولین بار یک مقدار به آن اختصاص می دهید.
متغیرها نیازی به تعریف با نوع خاصی ندارند و حتی بعد از تنظیم می توانند نوع خود را تغییر دهند.
ریخته گری در پایتون
اگر میخواهید نوع داده یک متغیر را مشخص کنید، میتوانید این کار را با “ریخته گری” انجام دهید.
مثال
x = str(3) # x will be '3'
y = int(3) # y will be 3
z = float(3) # z will be 3.0
دریافت نوع متغیر
شما میتوانید نوع داده یک متغیر را با تابع ()type دریافت کنید.
در این آموزش راجع به انواع داده و ریخته گری بیشتر خواهید آموخت.
نقل قول تک یا دو نقطه؟
متغیرهای رشته ای (استرینگ) را می توان با استفاده از نقل قول های یک یا دونقطه اعلام کرد:
حساس به حروف کوچک و بزرگ
نام متغیرها به حروف بزرگ و کوچک حساس هستند.