آموزش پایتون

مدیریت فایل

متغیر ها در پایتون

متغیرها

متغیرها محفظه هایی برای ذخیره مقادیر داده ها هستند.

ساخت متغیر

پایتون هیچ فرمانی برای تعریف متغیر ندارد.
یک متغیر در لحظه ای ایجاد می شود که برای اولین بار یک مقدار به آن اختصاص می دهید.

مثال

				
					x = 5
y = "John"
print(x)
print(y)
				
			
متغیرها نیازی به تعریف با نوع خاصی ندارند و حتی بعد از تنظیم می توانند نوع خود را تغییر دهند.

مثال

				
					x = 4       # x is of type int
x = "Sally" # x is now of type str
print(x)
				
			

ریخته گری در پایتون

اگر میخواهید نوع داده یک متغیر را مشخص کنید، میتوانید این کار را با “ریخته گری” انجام دهید.

مثال

				
					x = str(3)    # x will be '3'
y = int(3)    # y will be 3
z = float(3)  # z will be 3.0
				
			

دریافت نوع متغیر

شما میتوانید نوع داده یک متغیر را با تابع ()type دریافت کنید.

مثال

				
					x = 5
y = "John"
print(type(x))
print(type(y))
				
			

در این آموزش راجع به انواع داده و ریخته گری بیشتر خواهید آموخت.

نقل قول تک یا دو نقطه؟

متغیرهای رشته ای (استرینگ) را می توان با استفاده از نقل قول های یک یا دونقطه اعلام کرد:

مثال

				
					x = "John"
# is the same as
x = 'John'
				
			

حساس به حروف کوچک و بزرگ

نام متغیرها به حروف بزرگ و کوچک حساس هستند.

مثال

				
					a = 4
A = "Sally"
#A will not overwrite a
				
			

آموزش پایتون

مدیریت فایل