نام های متغیر
یک متغیر می تواند یک نام کوتاه (مانند x و y) یا یک نام توصیفی تر (age، name, job، total_size) داشته باشد.
قوانین متغیرهای پایتون:
- نام متغیر باید با یک حرف یا کاراکتر زیرخط (آندرلاین یا همان _ ) شروع شود.
- نام متغیر نمی تواند با عدد شروع شود.
- نام متغیر بجر حروف فقط میتواند شامل کارکترهای عددی و زیرخط باشد (A-z، 0-9 و _ ).
- نام متغیرها به حروف بزرگ و کوچک حساس هستند (age، Age و AGE سه متغیر متفاوت هستند).
- نام متغیر نمی تواند هیچ یک از کلمات کلیدی پایتون باشد.
مثال
نام های متغیر صحیح:
myvar = "John"
my_var = "John"
_my_var = "John"
myVar = "John"
MYVAR = "John"
myvar2 = "John"
به یاد داشته باشید که نام متغیرها به حروف بزرگ و کوچک حساس هستند.
نام های متغیر چند کلمه ای
نام های متغیر با بیش از یک کلمه ممکن است به سختی خوانده شوند.
چندین تکنیک وجود دارد که می توانید برای خوانایی بیشتر آنها استفاده کنید:
myVariableName = "John"
روش پاسکال
هر کلمه با یک حرف بزرگ شروع می شود:
MyVariableName = "John"
روش مار
هر کلمه با یک کاراکتر آندرلاین (_) جدا می شود:
MyVariableName = "John"